fredag 29 december 2017

Den 29 dec

Tänk, så mycket man skulle ordna med före jul och tiden ville inte räcka till, men sedan blev det helt plötsligt julafton iallafall ...

                                           Bild: Tomteflickan Rut.

Så roligt att vi kunde bjuda på lite snö, när våra gäster dök upp. Bl a en liten nisse, en tomteflicka och en hemlighetsfull liten tomte med bomulls-skägg.


På juldagen fyllde Konrad 8 år och vi undrade med honom vad vi skulle sjunga dagen till ära.
- Sjung på engelska! sa han.

 "Happy Birthday Song", fick det bli så klart.

                                  Bild: Olle, 1968.

Och jag tyckte mig nästan se Åkes lillebror Olle, som såg ut ungefär som Konrad då han var i samma ålder för 50 år sedan.

                                       
På annandagen fortsatte vi med julfirandet i Enköping. Så mysigt! att få träffa hela familjen.


Och idag fick jag blommor! Det är 50 år sedan Åke fick syn på mig ...



2 kommentarer:

  1. Ni fick en vit jul, härligt. Trevligt med de små tomtebarnen på besök...och festandet fortsatte i Enköping.
    Njut av din fina bukett!
    Kram från Småland!

    SvaraRadera
  2. Tack Anne-Lie! Jag njuter av buketten! Kramar från oss!

    SvaraRadera